Gezondere jij
Ik merk dat ik soms best wel struggle met het gevoel van “hoe je hier beter uit komt”. Ik merk dat ik me nu de afgelopen paar weekjes steeds wat beter weer begin te voelen, maar dat ik eigenlijk nog steeds dezelfde persoonlijkheid heb als hiervoor. Logisch zal je denken, maar ik had echt een gevoel een beter mens voor mezelf te worden als het beter zou gaan, dat ik een soort bevrijding van mn patronen zou voelen, minder angst zou ervaren - de prijs was immers zo hoog die ik hiervoor moest betalen (de burnout), en ik merk dat ik dat dan niet/nauwelijks voel. Tuurlijk heb ik theoretisch wel veel geleerd over mezelf, maar het komt niet tot uiting in mn lijf lijkt wel. Had ik er nou zo’n delusional beeld bij hoe ik hier beter van werd en ben ik daardoor teleurgesteld, of komt dat nog? Ik vind het soms ook maar moeilijk om te horen hoe mensen allemaal zoveel geleerd hebben, zich zo bevrijd voelen etc en ik alleen maar klappen mentaal hiervan heb gehad lijkt wel. Ja, ik heb al wel therapie gehad voor mn patronen, trauma’s en jeugd, maar waarom blijft het dan toch zo achter..