Terugval na vakantie
Hoi allemaal,
2,5 jaar geleden zat ik diep in een burnout. Inmiddels met ups and downs goede perioden gehad, maar nu gaat het toch weer behoorlijk slecht. Ik heb weer wat twijfels vandaar dat ik vraag of jullie dit herkennen.
3 weken geleden gingen we op vakantie waar ik erg naar uitkijk. Echt even niks doen, en ik ben allang blij dat dit weer gaat want ik weet dat niet iedereen op dit forum al zo ver is. De eerste week was ik juist erg moe. Uiteraard maakte ik me hier veel zorgen om maar dit was misschien nog normaal. We hadden een redelijke normale vakantie lekker lezen, zwemmen, eten. We hebben wel een kleintje van bijna 1 dus die permanente zorg gaat gewoon door.
De tweede week ging het nog beter en hebben we diverse stadjes bezocht. Vanaf donderdag was het daar erg heet 34/35 graden en werd ik duizelig. Dit heb ik nooit dus dit baarde mij zorgen. De zaterdag zijn we zoals gepland naar huis gereden en met airco aan ging dat prima. Echter, nu zijn we dus een week thuis met wederom extreme hitte en blijf ik na de lichtste inspanning duizelig, ook hoofdpijn, benauwdheid van hyperventilatie (dit is altijd mijn achilleshiel), spierpijntjes, last van darmen. Hierdoor zit ik al de hele week te checken op Google en ChatGTP of het niet iets met mijn hart is. Deze is meerdere keren gecheckt bij dokter en prima, ik heb een bloeddruk meter en heb perfecte waarden etcetera. Ik word echt gek van mezelf, zolang ik de symptomen heb blijf ik ongerust.
Herkennen jullie deze strijd? En hoe gaan jullie hiermee om. Ik kan natuurlijk voor de zekerheid naar de huisarts maar heb in burnout nogal wat angsten en fobieën ontwikkeld. Als ik nu ook met nieuwe symptomen constant naar arts ga ben ik de volgende in de hand aan eht werken.